بازار فایل

فروشگاه بازار فایل در زمینه فروش فایل فعالیت می کند و با بیش از هزاران فایل در تمامی زمینه ها در خدمت شما دوستان می باشد

بازار فایل

فروشگاه بازار فایل در زمینه فروش فایل فعالیت می کند و با بیش از هزاران فایل در تمامی زمینه ها در خدمت شما دوستان می باشد

فروشگاه بازار فایل در زمینه فروش فایل فعالیت می کند و با بیش از هزاران فایل در تمامی زمینه ها در خدمت شما دوستان می باشد

۹۰ مطلب در تیر ۱۳۹۹ ثبت شده است

مبانی نظری و پیشینه سواد رسانه ای و سبک زندگی نوجوانان
دسته بندی علوم اجتماعی
فرمت فایل docx
حجم فایل 88 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 24
مبانی نظری و پیشینه سواد رسانه ای و سبک زندگی نوجوانان

فروشنده فایل

کد کاربری 14636

بصورت فایل ورد

همراه با منابع

مقدمه

فرایند پژوهش بی تردید نقشی اساسی در توسعه مرزهای دانش بر عهده دارد و اصولا هر گونه نظریه پردازی و نوآوری در عرصه علم بدون پژوهش امکان پذیر نیست. از این رو تحقیق حاضر سعی دارد تا ضمن پیروی از اصول علمی پژوهش و بهره گیری از دستاوردهای صاحب نظران این رشته به پروژه تحقیقاتی خود جامه عمل بپوشاند. بنابراین با هدف بررسی رابطه سواد رسانه ای با سبک زندگی نوجوانان مطالب را در چارچوب و تابع طبقه بندی زیر گردآوری نموده و تلاش شده در این فصل طی چهار بخش به ابعاد بحث توجه شود. در بخش اول ابتدا به مفهوم سبک زندگی و ضرورت آن پرداخته شده و دیدگاه های های وبر و وبلن مورد تدقیق واقع می شوند. سپس مفهوم, رویکرد و اهداف سواد رسانه ای مورد مطالعه قرار گرفته به دیدگاه های پاتر, تامن و هابز اشاره می شود. در بخش پایانی نیز رابطه سواد رسانه ای با سبک زندگی و مدل مفهومی آن مورد مداقه قرار می گیرد.

2-1- سبک زندگی

2-1-1- مفهوم سبک زندگی

سبک زندگی یکی از پردامنه ترین مفاهیم حوزه علوم اجتماعی است که الگویی از اندیشه ها، احساسات, شناخت ها و کنش ها محسوب می شود و در مجموع هویت اجتماعی و شخصی فرد را می سازد که به این معنی, نحوه ساماندهی زندگی برای تحقق نیازها و خواسته ها با به کارگیری مجموعه ای از رفتارهاست. بروز و ظهور سبک زندگی از طریق نحوه صرف زمان، پول و چگونگی گذران اوقات فراغت، انتخاب اشیای مصرفی، انتخاب علائق و ترجیحات(سلیقه) و نظایر خاص آن صورت می گیرد.

کریسمن سبک زندگی را طیف فعالیت‌هایی که فرد یا گروه در آن مشارکت می‌کنند معرفی می‌کند (فاضلی،۱۳۸۲،صص 68 و ۶۹). به‌ نظر آسابرگر برای‌ تعریف‌ واژه سبک زندگی با واژه‌ ای ذی شمول روبرو هستیم‌ که‌ از سلیقه‌ فرد در زمینه‌ آرایش‌ مو و لباس، تا سرگرمی‌ و تفریح‌ و ادبیات‌ و موضوعات‌ مربوط دیگر را شامل‌ می‌شود. کلمه‌ سبک، مد را تداعی‌ می‌کند پس‌ سبک‌ زندگی‌ در واقع‌ مد یا حالت‌ زندگی‌ یک ‌فرد است‌. سبک‌ زندگی‌ معمولا با طبقه‌ اقتصادی - اجتماعی‌ پیوند دارد و در تصویری‌ که‌ فرد از خود می سازد‌ بازتاب‌ می‌یابد (آسابرگر،1379,ص141). به هرحال چه سبک زندگی را شیوه متفاوت زندگی در نظر بگیریم و چه معیاری برای تمایز افراد از یکدیگر، در واقع روش الگومند مصرف و درک و ارزش گذاری فرهنگ مادی و غیرمادی است که در نحوه ارتباط فرد با محیط و علایق و سلیقه ها و نیز مصرف فرهنگی و چگونگی استفاده از اوقات فراغت قابل مشاهده است (چاوشیان،1384,ص45).

بدیهی است که ایجاد تغییرات اساسی در سبک‌های زندگی در سطوح فردی و خانوادگی مستلزم تغییر در ارزش‌ها و مشروعیت‌های فرهنگی و اجتماعی است. با این تعریف از سبک زندگی می‌توان از تقابل و جدال میان دو سبک زندگی سخن گفت؛ یک سبک زندگی که قدرت حاکمیت را در ابعاد مختلف آن مشروع دانسته و سعی در تبلیغ، ترویج و تحمیل آن دارد و در مقابل سبک زندگی بخشی وسیع از جامعه به ویژه طبقه متوسط که بیشتر در فضاهای خصوصی قابل مشاهده است و از ارزش‌ها و مشروعیت‌های خود پیروی می‌کند. این سبک زندگی را تا حدی زیاد می‌توان محصول دمکراتیزاسیون آموزش، تکنولوژی‌های ارتباطی، رسانه‌ های جدید، نقش اجتماعی زنان، جوان شدن جامعه و غیره دانست.


۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۵ تیر ۹۹ ، ۱۷:۰۳
محمد دهقان
مبانی نظری و پیشینه سواد رسانه ای
دسته بندی علوم اجتماعی
فرمت فایل docx
حجم فایل 363 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 85
مبانی نظری و پیشینه سواد رسانه ای

فروشنده فایل

کد کاربری 14636

بصورت فایل ورد

همراه با منابع

1-2- مقدمه............................................................... 8

2-2- تاریخچۀ سواد رسانه ­ای در برخی از کشورهای جهان...... 8

2-2-1- مفهوم سواد رسانه ­ای......................................... 11

2-2-2- عناصر سواد رسانه ­ای.............................................. 12

2-2-1-1- دسترسی...................................................... 12

2-2-1-2- تحلیل............................................ 12

2-2-1-3- ارزیابی............................................... 12

2-2-1-4- ایجاد محتوا.................................................... 12

2-2-3- هدف سواد رسانه ­ای.................................................... 12

2-2-4- اهمیت و ضرورت سواد رسانه ­ای................................... 13

2-2-5- اصول سواد رسانه­ ای............................................... 14

3-2- جایگاه سواد رسانه ­ای در نظام آموزش کشور ................... 15

3-2-1- عناصر کلیدی در سواد رسانه ­ای.................................... 16

3-2-2- لزوم آموزش سواد رسانه­ ای................................ 17

3-2-3- سیاستگذاری برای آموزش سواد رسانه‌ای در ایران......... 20

3-2-4-مزیت­های آموزش سواد رسانه ­ای برای مخاطبان........ 21

3-2-5- مفاهیم کلیدی در سواد رسانه­ ای.......................... 21

3-2-5- 1- همۀ رسانه ها «ساخت» هستند......................... 21

3-2-5- 2- رسانه­ ها به واقعیت ساخت می­دهند....................... 22

3-2-5- 3- مخاطبان با معانی رسانه ای مذاکره می ­کنند.............. 22

3-2-5- 4- رسانه ­ها ملاحضات تجاری دارند................................ 22

3-2-5- 5- پیام­های رسانه ­ای متضمن ارزش و ایدئولوژی است.......... 22

3-2-5- 6- رسانه ­ها ملاحضات اجتماعی و سیاسی دارند........ 23

3-2-5- 7- شکل و محتوا در رسانه ­ها رابطه نزدیک دارند...... 23

3-2-5- 8- شکل و محتوا در رسانه­ ها رابطۀ نزدیک دارند............... 23

3-2-6- ویژگی­های اصلی سواد رسانه ­ای..................................... 23

3-2-7- اصول و رویکردهای نظری سواد رسانه ­ای..................... 24

3-2-8- گونه شناسی سواد رسانه ­ای.................................... 30

3-2-9- ویژگی­های پروژه‌های سواد رسانه‌ای............................. 32

3-2-10-فرایند چند بعدی سواد رسانه ­ای.................................... 40

3-2-11- توانایی­ های مرتبط با سواد رسانه ­ای.......................... 41

3-2-12- سواد رسانه ­ای در جامعه .............................. 41

3-2-13- جنبه ­های سواد رسانه ­ای............................. 43

3-2-14- مراحل کسب سواد رسانه ­ای............................ 43

3-2-14-1- داشتن آگاهی کامل در خصوص استفاده از رسانه­ ها....... 43

3-2-14- 2- برخورد منتقدانه با محتوای رسانه ­ها........................... 44

3-2-14- 3- تحلیل زمینه های فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و سیاسی محیط رسانه.. 44

3-2-14- 4- جانبداری از رسانه و استفاده از آن برای تغییرات اجتماعی.. 44

3-2-15- دلایل فراگیری سواد رسانه ­ای.................................... 45

3-2-16-توسعه سواد رسانه­ ای ............................................ 45

3-2-17- سواد رسانه ­ای به عنوان یک نوآوری تکنولوژیکی .......... 46

3-2-18- مهم­ترین مراحل تکامل سواد رسانه ­ای...................... 47

3-2-19-رسانه متعامل و کارکرد های آن................................... 47

3-2-20- نیاز به سواد رسانه­ ای در فضای رسانه­ ای امروز............. 48

3-2-21- ارتباطات اجتماعی سالم بوسیلۀ اطلاعات و دانش.......... 49

3-2-22-پیامد­های رسانه.................................................. 50

3-2-23- سواد رسانه ­ای از نظر هابز...................................... 53

4-2- 1- تلفیق نظر لاسول و هابز در زمینۀ سواد رسانه ­ای ....... 54

4-2- 2- الگوی سواد رسانه ­ای جیمز پاتر .................................... 57

4-2- 3- ساختارهای دانش رسانه ای از نظر پاتر........................ 58

4-2- 4- مفهوم سواد رسانه ­ای و ارتباط آن با رسانه جمعی ..... 59

4-2- 5- تعریف سواد رسانه ای و وسایل ارتباط جمعی............... 60

4-2- 6-سطوح سواد رسانه ­ای در رسانه ­های جمعی ................. 64

4-2- 7- فرایندهای شناختی آموزش سواد رسانه‌ای در رسانه ­های جمعی.. 65

4-2-8- موافقان سواد رسانه ­ای ................................................. 66

4-2- 9-مخالفان سواد رسانه ­ای................................................. 67

4-2- 10- جایگاه تفکر انتقادی در سواد رسانه ­ای...................... 67

4-2- 11-تولید متن رسانه ­ای در رسانه ­های جمعی.................... 68

4-2- 12-ابعاد اجتماعی، فرهنگی و سیاسی رسانه­ های جمعی و سواد رسانه ­ای.... 69

4-2- 13-رهنمودهایی برای برنامه­ های جامع سواد رسانه ­ای......... 69

4-2- 14- نظریه ­های رسانه در تعامل با سواد رسانه ­ای............... 70

4-2- 15- نظریۀ برجسته سازی..................................... 71

4-2- 16- نظریۀ یادگیری اجتماعی..................................... 71

4-2- 17- نظریۀ استفاده و خشنودی....................................... 71

4-2- 18- نظریه گلوله جادویی..................................................... 72

4-2- 19- نظریۀ انتقادی.................................................... 73

4-2- 20-نظریۀ مارپیچ سکوت..................................................... 73

4-2- 21- نظریۀ کاشت یا پرورش................................ 73

4-2- 22-نظریۀ امپریالیسم فرهنگی............................................ 74

4-2- 23- نظریۀ نشر نوآوری...................................................... 75

4-2- 24- نظریۀ شکاف آگاهی.................................................. 75

4-2- 25- نظریه استحکام یا تأثیر محدود.................................... 76

4-2- 26-نظریه اجتماعی سواد رسانه ­ای و رسانه­ های جمعی..... 76

بخش دوم: پیشینۀ تحقیق

5-2- سابقه تحقیقات و مطالعات انجام گرفته در ایران .................... 77

5-2-1- سابقه تحقیقات و مطالعات انجام گرفته در خارج ......... 80

6-2- چارچوب نظری تحقیق..................................... 82

7-2- سوالات تحقیق................................. 85

7-2-1-فرضیه های تحقیق ................................................ 85

7-2-1- -1- فرضیه اصلی.......................................... 86

7-2-1- -2- فرضیات فرعی.............................................. 86

8-2- الگوی نظری پژوهش................................................... 87


۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۵ تیر ۹۹ ، ۱۷:۰۳
محمد دهقان
مبانی نظری و پیشینه سرمایه اجتماعی و انگیزه پیشرفت تحصیلی
دسته بندی علوم اجتماعی
فرمت فایل docx
حجم فایل 217 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 74
مبانی نظری و پیشینه سرمایه اجتماعی و انگیزه پیشرفت تحصیلی

فروشنده فایل

کد کاربری 14636

بصورت فایل ورد

همراه با منابع

2-1 ادبیات مفهومی تحقیق ............................................................................................................................................

2-2 سرمایه اجتماعی .....................................................................................................................................................

2-3 مفهوم سرمایه اجتماعی ...........................................................................................................................................

2-3-1 سرمایه اجتماعی .................................................................................................................................................

2-3-2 پیشرفت تحصیلی ...............................................................................................................................................

2-3-3 اعتماد ................................................................................................................................................................

2-3-4 همیاری ..............................................................................................................................................................

2-3-5 روابط اجتماعی ..................................................................................................................................................

2-3-5-1 وضعیت فرهنگی خانواده ...............................................................................................................................

2-3-5-2 آرامش روانی و عاطفی خانواده ......................................................................................................................

2-3-5-3 نوع دوستان دانش آموز و ویژگی های آنان ....................................................................................................

2-3-5-4 آموزشی های تقویتی .....................................................................................................................................

2-3-5-5 انجام منظم تکالیف درسی در منزل ................................................................................................................

2-3-5-6 آشنایی والدین با ویژگی های روانی فرزندان ..................................................................................................

2-3-5-7 رفتار معلم و نوع برخورد او در کلاس ............................................................................................................

2-3-6 تعریف سرمایه اجتماعی از نگاه صاحب نظران ...................................................................................................

2-3-7 اهمیت سرمایه اجتماعی .....................................................................................................................................

2-3-8 زمینه تاریخی سرمایه اجتماعی ............................................................................................................................

2-3-9 ابعاد سرمایه اجتماعی .........................................................................................................................................

2-3-10 شاخص سرمایه اجتماعی ..................................................................................................................................

2-3-10-1 مشارکت اجتماعی .......................................................................................................................................

2-3-10-2 انسجام اجتماعی ..........................................................................................................................................

2-4 مقایسه سرمایه اجتماعی با سرمایه فیزیکی و انسانی ..................................................................................................

2-4-1 جنبه منفعت اقتصادی سرمایه اجتماعی ................................................................................................................

2-4-2 جنبه منفعت عمومی سرمایه اجتماعی ..................................................................................................................

2-4-3 نحوه ایجاد ، حفظ و نابودی سرمایه اجتماعی ......................................................................................................

2-4-3-1 فروبستگی .....................................................................................................................................................

2-4-3-2 ثبات ..............................................................................................................................................................

2-4-3-3 ایدئولوژی .....................................................................................................................................................

2-4-3-4 عوامل دیگر....................................................................................................................................................

2-5 نقش دولت در ایجاد سرمایه اجتماعی......................................................................................................................

2-5-1 نقش سازمانهای بخش دولتی...............................................................................................................................

2-6 پیامدهای مثبت سرمایه اجتماعی...............................................................................................................................

2-7 پیامدهای منفی سرمایه اجتماعی...............................................................................................................................

2-8 سرمایه اجتماعی و حیثیت دموکراتیک گروه های اجتماعی......................................................................................

2-9 انگیزش...................................................................................................................................................................

2-9-1 انواع انگیزش......................................................................................................................................................

2-9-2 انگیزش و یادگیری.............................................................................................................................................

2-9-3 انگیزش و شخصیت............................................................................................................................................

2-9-4 عوامل موثر بر انگیزش........................................................................................................................................

2-9-4-1 نقش نیازها و سایق ها......................................................................................................................................

2-9-4-2 اصل تقویت....................................................................................................................................................

2-9-4-3 خود پنداره و انگیزش.....................................................................................................................................

2-9-4-4 اهمیت دوستان................................................................................................................................................

2-9-4-5 ارتقا انگیزش..................................................................................................................................................

2-9-4-5-1 آگاهی شاگردان از هدف های درس..........................................................................................................

2-9-4-5-2 رفاقت یا رقابت..........................................................................................................................................

2-9-4-5-3 استفاده از شیوه های نوین تدریس...............................................................................................................

2-9-4-5-4 استفاده بجا از تشویق های کلامی و صراحت بازخورد.................................................................................

2-9-4-5-5 آسان به دشوار بودن روال آموزش..............................................................................................................

2-9-4-5-6 ملموس کردن آموزش...............................................................................................................................

2-9-4-5-7 مشارکت در یادگیری توسط فراگیران........................................................................................................

2-9-4-5-8 بازخورد به موقع.........................................................................................................................................

2-9-4-5-9 تکالیف متناسب با سطح توانایی فراگیر.......................................................................................................

2-9-4-5-10 استفاده از مشوق های درونی و بیرونی.......................................................................................................

2-10 عوامل موثر بر پیشرفت تحصیلی دانش آموزان.......................................................................................................

2-10-1 تاکید بر رشد عقلانی........................................................................................................................................

2-10-2 جو عاطفی مدرسه.............................................................................................................................................

2-10-3 پیش فرض های معلمان در مورد شاگردان.........................................................................................................

2-10-4 نگرش معلم .....................................................................................................................................................

2-10-5 عقب ماندگی آموخته شده................................................................................................................................

2-10-6اثرات پیشرف تحصیلی......................................................................................................................................

2-11 علل ترک تحصیل.................................................................................................................................................

2-12 راه های کاهش شکست در تحصیل.......................................................................................................................

2-13 عوامل موثر بر رشد تحصیلی و حرفه ای.................................................................................................................

2-13-1 ادراک و برداشت نوجوان نسبت به حرفه های مختلف.......................................................................................

2-13-2 شرایط اقتصادی و اجتماعی...............................................................................................................................

2-13-3 تاثیر و نفوذ والدین............................................................................................................................................

2-13-4 شخصیت فرد....................................................................................................................................................

2-14 پیشرفت تحصیلی...................................................................................................................................................

2-14-1 انگیزیش...........................................................................................................................................................

2-14-2 خود کارامدی...................................................................................................................................................

2-14-2-1 تعریف خودکارامدی....................................................................................................................................

2-14-2-2 انواع خود کارامدی......................................................................................................................................

2-14-2-3 ابعاد خود کارامدی ادراک شده....................................................................................................................

2-14-2-3-1 سطح........................................................................................................................................................

2-14-2-3-2 عمومیت..................................................................................................................................................

2-14-2-3-3 نیرومندی.................................................................................................................................................

2-14-2-4 منابع باورهای خودکارامدی..........................................................................................................................

2-14-2-4-1 تجارب مسلط...........................................................................................................................................

2-14-2-4-2 تجارب جانشینی.......................................................................................................................................

2-14-2-4-3 قانع سازی کلامی.....................................................................................................................................

2-14-2-4-4 حالت های فیزیو لوژیکی و هیجانی..........................................................................................................

2-14-2-4-5 تجارب تصویر سازی ذهنی......................................................................................................................

2-14-2-5 خودکارامدی بالا و پایین..............................................................................................................................

2-14-2-6 خودکارامدی ، انگیزش و اسناد....................................................................................................................

2-14-2-7 جنسیت و خودکارامدی................................................................................................................................

2-14-2-8 خودکارامدی و پیشرفت تحصیلی.................................................................................................................

2-14-2-9 تاثیر زمینه های فرهنگی و اجتماعی روی باورهای خودکارامدی....................................................................

2-14-2-9-1 نقش باورهای خودکارامدی در انگیزش افکار و انتخاب اهداف آگاهانه...................................................

2-14-2-9-2 تحلیل تحولی باورهای خودکارامدی در گستره زندگی............................................................................

2-14-2-10 تاثیر بافت خانواده بر باورهای خودکارامدی................................................................................................

2-14-2-11 تاثیر دوستان و همسالان..............................................................................................................................

2-14-2-12 نقش مدرسه...............................................................................................................................................

2-14-2-13 رشد خودکارامدی بواسطه تجارب مرحله گذار نوجوانی.............................................................................

2-14-2-14 خودکارامدی مرتبط با بزرگسالی................................................................................................................

2-14-2-15 ارزیابی مجدد خودکارامدی با افزایش سن..................................................................................................

2-14-2-16 راهبردهای بهبود خودکارامدی...................................................................................................................

2-14-2-17 پیشرفت تحصیلی........................................................................................................................................

2-14-2-18 عوامل مهم تاثیر گذار بر پیشرف تحصیلی...................................................................................................

2-14-2-19 رابطه سرمایه اجتماعی و انگیزه پیشرفت تحصیلی........................................................................................

2-15 پیشینه مطالعاتی......................................................................................................................................................

2-15-1 مطالعات خارجی...............................................................................................................................................

2-15-2 مطالعات داخلی.................................................................................................................................................

2-16 نتیجه گیری از مطالعات انجام شده.........................................................................................................................

2-17 مبانی نظری...........................................................................................................................................................

2-17-1 نظریه های مربوط به سرمایه اجتماعی.................................................................................................................

2-17-1-1 نظریه ریمون بودون......................................................................................................................................

2-17-1-2 نظریه ریمون کیوی و لوک وان کامپنهود......................................................................................................

2-17-1-3 نظریه کانوی.................................................................................................................................................

2-17-1-4 نظریه هارالامپوس.........................................................................................................................................

2-17-1-5 نظریه لکسون................................................................................................................................................

2-17-1-6 نظریه لنسکی................................................................................................................................................

2-17-1-7 نظریه یان رابرتسون.......................................................................................................................................

2-17-1-8 نظریه دیدگاه سنت انتقادی مکتب قدرت......................................................................................................

2-17-2 نظریه های مربوط به انگیزش تحصیلی...............................................................................................................

2-17-2-1 الگوی اتکینسون...........................................................................................................................................

2-17-2-2 نظریه مک کلند............................................................................................................................................

2-17-2-3 نظریه مراحل مختلف زندگی(گریوز)...........................................................................................................

2-17-2-4 نظریه زیستی – تعلق – رشد..........................................................................................................................

2-18 چهرچوب نظری تحقیق.........................................................................................................................................

2-18-1 نظریه مک کللند...............................................................................................................................................

2-18-2 الگوی اتکینسون...............................................................................................................................................

2-18-3 نظریه پیربوردیو.................................................................................................................................................

2-20 مدل نظری تحقیق..................................................................................................................................................


۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۵ تیر ۹۹ ، ۱۷:۰۲
محمد دهقان
مبانی نظری و پیشینه سازمان های مردم نهاد و فضای مجازی
دسته بندی علوم اجتماعی
فرمت فایل docx
حجم فایل 119 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 44
مبانی نظری و پیشینه سازمان های مردم نهاد و فضای مجازی

فروشنده فایل

کد کاربری 14636

بصورت فایل ورد

همراه با منابع

ادبیات نظری تحقیق.. 14

مقدمه. 15

2-1. مفاهیم و دیدگاه های نظری تحقیق.. 15

2-2. سازمان‌های غیر دولتی.. 15

2-2-1. تعریف سازمان‌های غیر دولتی.. 15

2-2-2. ویژگی ها و مشخصه‌های سازمان‌های غیر دولتی.. 21

2-2-2-1 . غیر انتفاعی بودن: 21

2-2-2-2 . نداشتن وابستگی به دولت: 21

2-2-2-3 . داوطلبانه: 22

2-2-2-4 . برخورداری از شخصیت حقوقی: 22

2-2-2-5 . مدیریت دموکراتیک و مشارکتی: 22

2-2-2-6 . خودگردان: 22

2-2-2-7 .غیرسیاسی بودن. 22

2-2-2-8 .معافیت مالیاتی.. 23

2-2-3. بسط فضای مفهومی سازمان غیر دولتی یا مردم نهاد. 23

2-2-3-1- گروه اجتماعی: 24

2-2-3-2- سازمان: 25

2-2-3-3- هویت غیر دولتی: 25

2-2-3-4- حیثیت تعاون: 26

2-2-3-5- جهت گیری غیر انتفاعی: 26

2-2-4. کارکردهای سازمان‌های مردم نهاد. 28

2-2-4-1- سازمان‌های مردم نهاد حلقه واسط میان جامعه و حکومت ها هستند. 29

2-2-4-2- سازمان‌های مردم نهاد می توانند تقاضاهای اجتماعی را اولویت بندی کنند. 30

2-2-4-3- سازمان‌های مردم نهاد می توانند به حکومت ها مشاوره دهند. 30

2-2-4-4- سازمان‌های مردم نهاد می توانند به نقد عملکرد حکومت بپردازند. 31

2-2-4-5- سازمان‌های مردم نهاد می توانند بر نهادهای دولتی اثرگذار باشند. 31

2-2-4-6- سازمان‌های مردم نهاد می توانند سطح فرهنگ عمومی را ارتقاء دهند. 32

2-2-4-7- سازمان‌های مردم نهاد می توانند آگاهی‌های اجتماعی مردم را افزایش دهند. 33

2-2-4-8- سازمان‌های مردم نهاد ظرفیت و توان بالایی برای جذب نخبگان اجتماعی دارند. 34

2-2-4-9- سازمان‌های مردم نهاد می توانند به ایجاد هماهنگی و انسجام اجتماعی در جامعه بپردازند. 34

2-2-4-10- سازمان‌های مردم نهاد می توانند به کاهش و کنترل خشونت‌های اجتماعی در جامعه بپردازند. 35

2-2-5. سازمان‌های مردم نهاد جوانان: 36

2-2-5-1. ویژگی‌های سازمان‌های مردم نهاد جوانان. 38

2-2-5-1-1- سازمان‌های مردم نهاد جوانان غیر دولتی است. 38

2-2-5-1-2- سازمان‌های مردم نهاد جوانان غیرسیاسی است. 39

2-2-5-1-3- سازمان‌های مردم نهاد جوانان غیرانتفاعی است. 39

2-2-5-2. کارکردهای سازمان‌های مردم نهاد جوانان. 39

2-2-5-3. وضعیت سازمان‌های مردم نهاد جوانان. 40

2-3. فضای مجازی )اینترنت) 41

2-3-1. تاریخچه ی اینترنت در جهان. 42

2-3-2. تاریخچه اینترنت در ایران. 45

2-3-3. پیامدهای اینترنت و فضای مجازی.. 46

2-3-4. اینترنت به مثابه حوزه‌ی عمومی.. 48

2-3-5. دسترسی همگانی به حوزه‌ی عمومی.. 50

2-3-6. ابعاد چهارگانه‌ی دسترسی به حوزه‌ی عمومی.. 50

2-4. مروری برپژوهشهای انجام شده..51

2-5. چهارچوب نظری تحقیق..54

2-6. مشارکت و تئوریهای آن. 54


۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۵ تیر ۹۹ ، ۱۷:۰۲
محمد دهقان
مبانی نظری و پیشینه روابط عمومی و توسعه بانکداری الکترونیک
دسته بندی علوم اجتماعی
فرمت فایل docx
حجم فایل 208 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 99
مبانی نظری و پیشینه روابط عمومی و توسعه بانکداری الکترونیک

فروشنده فایل

کد کاربری 14636

بصورت فایل ورد

همراه با منابع

مقدمه: 10

2-1- بخش اول: تاریخچه روابط عمومی در ایران و جهان. 10

2-1-1- تاریخچه روابط عمومی در جهان. 10

2-1-1-1- روابط عمومی در آغاز قرن بیستم. 11

2-1-1-2- جنگ جهانی اول(1918- 1914) 13

2-1-1-3- در فاصله بین دو جنگ جهانی. 14

2-1-1-4- جنگ جهانی دوم ( 1945- 1939 ) 14

2-1-2- تاریخچه روابط عمومی در ایران. 15

2-1-2-1- روابط عمومی از انقلاب اسلامی تا پایان جنگ ایران و عراق (1979 – 1988.م ) 17

2-1-2-2- روابط عمومی پس از جنگ ایران و عراق. 17

2-1-2-3 موقعیت روابط عمومی در ایران کنونی. 18

2-1-3- انقلاب ارتباطات، ظهور جوامع اطلاعاتی و تحول روابط عمومی. 19

2-1-3-1- جهانی شدن و تحول روابط عمومی در اقتصاد جدید. 19

2-2- بخش دوم: تعریف مفاهیم پژوهش... 21

2-2-1- تعاریف روابط عمومی: 21

2-2-2- ویژگیهای روابط عمومی: 24

2-2-3- نقشها و وظایف روابط عمومی. 25

2-2-3-1- وظایف درون سازمانی. 25

2-2-3-2- وظایف برون سازمانی. 26

2-2-4- انواع روابط عمومی: 27

2-2-5- نقش ها و وظایف کارشناسان روابط عمومی. 28

جدول2-1 : نقش کارگزاران روابط عمومی در سازمان و ارتباط آن با الگوهای 4 گانه. 29

2-2-6- موانع و مشکلات ساختاری روابط عمومی در ایران از دید کارشناسان و استادان ارتباطات.. 31

2-2-7- روابط عمومی در جامعه اطلاعاتی. 33

2-2-8- روابط عمومی الکترونیک.. 35

2-2-8-1 روابط عمومی آنلاین. 36

2-2-8-2- روابط عمومی سایبر. 36

2-2-8-3- روابط عمومی اینترنتی. 37

2-2-8-4- روابط عمومی مجازی.. 37

2-2-9- فرآیندهای کلیدی روابط عمومی. 39

جدول2-2 : فرایندهای کلیدی روابط عمومی. 39

2-2-9-1- تحقیق در روابط عمومی. 39

جدول 2- 3 : تحقیق و چهارمدل روابط عمومی گرونیک.. 41

2-2-9-2- برنامه ریزی.. 41

2-2-9-2-1- وسعت وظایف روابط عمومی. 42

2-2-9-2-2- روابط عمومی و ارتباط با رسانه ها: 42

2-2-9-2-3- روابط عمومی و تبلیغات: 43

جدول 2- 5. مزایا و معایب وسایل تبلیغاتی. 45

2-2-9-3- تامین منابع. 47

2-2-9-3-1- اندازه و تعداد کارکنان روابط عمومی. 47

2-2-9-4- اجرا 49

2-2-9-5- ارزیابی. 49

جدول 2- 6 . ضرورت ارزیابی در تحقیقات روابط عمومی بر اساس مطالعات IPRA.. 50

2-2-9-5-1- ارزیابی قبل از اجرا 50

2-2-9-5-2- ارزیابی بعد از اجرا 50

2-2-9-5-3- موانع و متدهای ارزیابی روابط عمومی. 51

2-2-10- روابط عمومی و سازمان ها 51

2-2-10-1- جایگاه روابط عمومی در میان سازمان ها 51

2-2-10-2- تئوری سیستمها، انواع سازمانها و عملکرد روابط عمومی آنها 52

2-2-10-2-1- تفاوت نظام ها: 54

2-2-10-2-2- نقش روابط عمومی سازمان در تناسب تئوری سیستم ها 55

2-2-10-3- نقش روابط عمومی در قالب تئوری سیستم ها 57

2-2-10-4- روابط عمومی و مدیریت دانایی. 57

2-2-10-4-1- یادگیری سازمانی، اصول سازمان یادگیرنده 58

2-2-11- روابط عمومی و مدیریت استراتژیک.. 59

2-2-12- مدیریت ارتباط با مشتری.. 61

2-2-12-1- راهبرد مشتری محوری و رضایت مشتری.. 62

2-2-12-1-1- سنجش رضایت مشتری، مدل فریمن یا ذی نفعان. 63

جدول 2-7: ذی نفعان مطرح برای سازمان ها 63

2-2-13- روابط عمومی و مدیریت مشارکتی در سازمان. 64

2-2-13-1- روابط عمومی و مدیریت مشارکتی. 64

2-2-13-2- مفهوم سهامدار، روابط سهامداران و عملکرد روابط عمومی: 66

روابط عمومی مالی. 66

جدول 2-8 مدل سه مرحله ای روابط عمومی سازمانی. 68

2-2-13-3- استراتژی روابط عمومی در سازمان. 68

2-2-13-4- موسسات اقتصادی و روند آتی روابط عمومی. 69

2-2-14- روابط عمومی و نظام بانکداری.. 69

2-2-15- بانکداری الکترونیکی. 70

2-2-15-1- تعریف بانکداری الکترونیک: 72

2-2-15-2- خدمات بانکداری الکترونیک: 74

2-2-15-3- اجزای بانکداری الکترونیک در ایران: 74

2-2-15-4- کانالهای ارائه خدمات الکترونیکی: 75

2-2-15-4-1- بانکداری خانگی: 75

2-2-15-4-2- بانکداری مبتنی بر صفحات وب: 76

2-2-15-4-3- بانکداری مبتنی بر ماشین های خودپرداز: 76

2-2-15-4-4- بانکداری تلفنی: 76

2-2-15-4-5- خدمات بانکی مبتنی بر تلویزیون: 77

2-2-15-4-6- بانکداری اینترنتی: 77

2-2-15-4-7- بانکداری از طریق موبایل(موبایل بانک): 78

2-2-15-5- انواع بانکداری الکترونیک: 78

2-2-15-6- مزایا و معایب بانکداری الکترونیکی: 79

2-2-15-6-1- مزایای بانکداری الکترونیکی: 79

2-2-15-6-2- معایب بانکداری الکترونیکی: 80

2-2-15-7- اصول بانکداری الکترونیک.. 81

2-2-15-7-1- مشتری مداری: 81

2-2-15-7-2- ایجاد تنوع درابزارهای خدمات رسانی: 81

2-2-15-8- بانکداری الکترونیک در ایران. 82

2-2-15-9- بررسی میزان استفاده از بانکداری الکترونیک در ایران. 83

2-2-15-9-1- ده سال بانکداری الکترونیک به روایت آمار. 83

2-2-15-9-2- ایران و چالشهای نوین صنعت بانکداری الکترونیکی: 84

2-3- بخش سوم: نظریه های تحقیق. 84

2-3-1- رویکردهای نظری.. 84

2-3-1-1- مدلهای چهارگانه گرونیک و هانت.. 84

2-3-1-2- نظریه تعالی سازمانی: 91

2-4- بخش چهارم: پژوهشهای پیشین. 93

2-4-1- تحقیقات داخلی: 94

2-4-2- تحقیقات خارجی: 96

2-5- چهارچوب نظری.. 98

2-5-1- الگوی هانت و گرانیک.. 98

2-5-2- نظریه تعالی. 98

2-6- فرآیند فرموله کردن متغیرها و مفاهیم تحقیق. 99


۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۵ تیر ۹۹ ، ۱۷:۰۱
محمد دهقان
مبانی نظری و پیشینه رسانه های جمعی و حفظ محیط زیست
دسته بندی علوم اجتماعی
فرمت فایل docx
حجم فایل 223 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 40
مبانی نظری و پیشینه رسانه های جمعی و حفظ محیط زیست

فروشنده فایل

کد کاربری 14636

بصورت فایل ورد

همراه با منابع

2-1- مقدمه................................................................

2-2- مفهوم محیط زیست................................................

16

2-2-1- مفهوم آلودگی.........................................................

17

2-2-2- تهدیدات زیست محیطی......................................

19

2-2-3- تعاریف محیط زیست........................................

23

2-3- مفهوم رسانه جمعی ...............................

23

2-3-1- مفهوم استفاده از رسانه های جمعی.......................

25

2-3-2- رسانه تلویزیون - ویژگیها................................

26

2-3-3- کارکردهای رسانه تلویزیون...........................

27

2-3-4- رسانه، اطلاع رسانی و آموزش......................

30

2-3-5- رسانه تلویزیون آموزشی....................................

31

2-3-6- جایگاه رسانه در تنویر افکار عمومی....................

32

2-4- چهارچوب نظری تحقیق ......................................

33

2-4-1- نظریات رسانه ها.......................................

33

2-4-1-1- نظریه کاشت ( Cultivation Theory)..................

34

2-4-1-2- نظریه برجسته سازی(Agenda-Setting Theory)........

35

2-4-1-3- نظریه استفاده و خوشنودی (Uses and Gratifications Theory )

39

2-4-1-4- تئوری مسئولیت اجتماعی رسانه‌ها..................

41

2-4-2- مدل های ارتباطات جمعی - مدل های مخاطب محور.....

42

2-5- پیشینه تحقیق....................................................

47

2-5-1- تحقیقات داخلی......................................

48

2-5-2- تحقیقات خارجی........................................

51


۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۵ تیر ۹۹ ، ۱۷:۰۱
محمد دهقان
مبانی نظری و پیشینه رسانه های ارتباط جمعی و سرمایه اجتماعی
دسته بندی علوم اجتماعی
فرمت فایل docx
حجم فایل 123 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 61
مبانی نظری و پیشینه رسانه های ارتباط جمعی و سرمایه اجتماعی

فروشنده فایل

کد کاربری 14636

بصورت فایل ورد

همراه با منابع

2-1-بخش اول: رسانه های جمعی...........................................11

2-1-1-انواع ارتباط......................................................................11

2-1-2-رسانه های گروهی.......................................................13

2-1-3-پیدایش رسانه ها.............................................................14

2-1-3-1-رسانه های چاپی.....................................................14

2-1-3-2-رسانه های الکترونیکی (رادیو و تلویزیون)........................17

2-1-3-3-رسانه های جدید الکترونیک (رسانه های تله ماتیک)...........18

2-1-4- شکل گیری فرهنگ رسانه ای............................................19

2-1-5- نظریه های رسانه......................................................20

2-1-5-1-نظریه جامعه توده وار.................................................20

2-1-5-2-نظریه مارکسیسم (کلاسیک).........................................21

2-1-5-3-نظریه اقتصاد سیاسی رسانه.........................................22

2-1-5-4-نظریه مکتب فرانکفورت.....................................................23

2-1-5-5-نظریه کارکردگرایی ساختاری....................................24

2-1-6-کارکرد و نقش رسانه های ارتباط جمعی..........................25

2-2-بخش دوم: سرمایه اجتماعی..............................................27

2-2-1-تاریخچه مفهومی سرمایه اجتماعی......................................27

2-2-2-ماهیت سرمایه اجتماعی...............................................29

2-2-3-طبقه ­بندی سرمایۀ اجتماعی..............................................31

2-2-4-انواع سرمایه اجتماعی.......................................................33

2-2-5-نظریه های سرمایه اجتماعی...............................................36

2-2-5-1-جمیز کلمن...........................................................36

2-2-5-2-فرانسیس فوکومایا.................................................38

2-2-5-3-پیر بوردیو..........................................................40

2-2-6-سرمایه اجتماعی در خانواده..........................................44

2-2-6-1- سرمایه اجتماعی درون خانواده..................................46

2-2-6-2-سرمایه اجتماعی فراسوی خانواده....................................47

2-3- بخش سوم: چارچوب نظری تحقیق.........................................49

2-4- بخش چهارم: پیشینه تجربی تحقیق....................................56

2-4-1- پژوهش ­های انجام شده در داخل کشور....................56

2-4-2- پژوهش های انجام شده در خارج از کشور........................60

2-4-3- جمع ­بندی تحقیقات انجام شده.................................63


۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۵ تیر ۹۹ ، ۱۷:۰۱
محمد دهقان
مبانی نظری و پیشینه دل‌بستگی سازمانی و رضایت شغلی
دسته بندی روانشناسی و علوم تربیتی
فرمت فایل docx
حجم فایل 136 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 69
مبانی نظری و پیشینه دل بستگی سازمانی و رضایت شغلی

فروشنده فایل

کد کاربری 14636

بصورت فایل ورد

همراه با منابع

2ـ1ـ مبانی نظری پژوهش.............................................. 15

2ـ1ـ1ـ تعاریف رضایت شغلی............................. 15

2ـ1ـ2ـ مبانی نظری در مورد رضایت شغلی............................. 16

2ـ1ـ2ـ1ـ نظریه کامروایی نیاز..................................... 17

2ـ1ـ2ـ2ـ نظریه برابری.................................. 17

2ـ1ـ2ـ3ـ نظریه ارزش............................................ 18

2ـ1ـ2ـ4ـ نظریه گروه مرجع................................. 19

2ـ1ـ2ـ5ـ نظریه ژنتیک........................................... 19

2ـ1ـ2ـ6ـ نظریه سلسله‌مراتب نیاز مزلو..................... 20

2ـ1ـ2ـ7ـ نظریه بروفی.............................................. 21

2ـ1ـ2ـ 8 ـ نظریه ویژگی‌های ضروری شغل........................ 22

2ـ1ـ2ـ9ـ نظریه‌های امید و انتظار.......................... 24

2ـ1ـ2ـ10ـ نظریه انتظار.......................................... 25

2ـ1ـ3ـ تئوری تکامل‌یافته پورتر و لالر........................ 26

2ـ1ـ4ـ رضایت شغلی چیست؟................................... 27

2ـ1ـ5ـ ریشه و سرچشمه رضایت شغلی چیست؟................... 28

2ـ1ـ6ـ اهمیت رضایت شغلی برای مدیران............................ 29

2ـ1ـ7ـ اندازه‌گیری رضایت شغلی................... 30

2ـ1ـ 8 ـ تئوری سیستم اجتماعی و دیدگاه آن در مورد رضایت شغلی... 34

2ـ1ـ9ـ منبع کنترل و رضایت شغلی....................................... 34

2ـ1ـ10ـ مدلی از رضایت‌مندی شغلی................................... 36

2ـ1ـ11ـ عوامل مؤثر در رضایت شغلی........................... 37

2ـ1ـ12ـ تفاوت‌های فردی و رضایت‌مندی شغلی............................ 45

2ـ1ـ13ـ رضایت شغلی در ایران....................... 46

2ـ1ـ14ـ آثار و فواید بررسی رضایت شغلی..................... 51

2ـ1ـ15ـ تعاریف دل‌بستگی شغلی.............................. 53

2ـ1ـ16ـ الگوی مؤثر بر دل‌بستگی شغلی (بون و کورتز) ........ 60

2ـ1ـ17ـ مفاهیم دل‌بستگی شغلی............................ 61

2ـ1ـ18ـ رویکردهای نظری دل‌بستگی شغلی......................... 63

2ـ1ـ19ـ عوامل شخصی و اجتماعی مؤثر در دلبستگی شغلی....... 66

2ـ1ـ20ـ تفاوت دلبستگی شغلی با دلبستگی کاری................... 66

2ـ1ـ21ـ ویژگی‌های افراد دل‌بسته به شغل................... 68

2ـ1ـ22ـ عوامل مؤثر بر دلبستگی شغلی........................... 69

2ـ1ـ23ـ روش‌های پرورش دلبستگی شغلی........................... 71

2ـ1ـ23ـ1ـ جو روان‌شناختی............................... 72

2ـ1ـ23ـ2ـ اقدامات و سیاست‌های منابع انسانی...................... 73

2ـ2ـ پژوهش‌های در مورد عوامل مؤثر بر رضایت شغلی و پیامدهای آن.. 75

2ـ2ـ1ـ پژوهش‌های انجام گرفته در داخل کشور...................... 75

2ـ2ـ2ـ پژوهش‌های انجام گرفته در خارج کشور................... 77


۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۵ تیر ۹۹ ، ۱۷:۰۰
محمد دهقان
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۳ تیر ۹۹ ، ۲۲:۴۷
محمد دهقان
مبانی نظری و پیشینه حمایت اجتماعی و سلامت عمومی دانشجویان
دسته بندی علوم اجتماعی
فرمت فایل docx
حجم فایل 235 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 89
مبانی نظری و پیشینه حمایت اجتماعی و سلامت عمومی دانشجویان

فروشنده فایل

کد کاربری 14636

بصورت فایل ورد

همراه با منابع

1-2مقدمه. 11

سلامت عمومی.. 11

2-2- تاریخچه موضوع. 12

1-2-2- تاریخچه مطالعه سلامت عمومی.. 12

رویکرد زیست شناختی به سلامت عمومی.. 13

رویکرد روانشناختی به سلامت عمومی.. 14

رویکرد جامعه شناختی به سلامت عمومی.. 15

رویکرد روانشناسی سلامت... 16

2-2-2- تاریخچه مطالعه حمایت اجتماعی.. 17

رویکردهای مطالعه حمایت اجتماعی.. 18

رویکرد شبکه های اجتماعی.. 18

رویکردهای روان شناختی.. 19

1-3-2- مفهوم سلامت... 22

2-3-2- ابعاد سلامت... 24

3-3-2- مولفه های تعیین کننده سلامت... 29

4-3-2- تعاریف حمایت اجتماعی.. 32

5-3-2- انواع حمایت اجتماعی.. 35

6-3-2- ابعاد حمایت اجتماعی.. 38

7-3-2- پویایی های حمایت اجتماعی.. 38

8-3-2- کارکردهای حمایت اجتماعی.. 39

9-3-2- عوامل موثر در بهره مندی از حمایت اجتماعی.. 40

10-3-2- منابع حمایت اجتماعی.. 41

11-3-2- حمایت اجتماعی و سلامت جسمانی.. 47

12-3-2- حمایت اجتماعی و سلامت روانی.. 48

4-2- مبانی نظری.. 49

1-1-4-2- نظریه های مربوط به سلامت عمومی.. 49

نظریه سیستم ها 49

رویکرد بوم شناختی.. 50

مفهوم تعادل حیاتی.. 52

2-1-4-2- رویکردهای مختلف روانشناسی و سلامت عمومی.. 53

2-4-2- نظریه های حمایت اجتماعی.. 54

1-2-4-2- تئوری های شکل گیری روابط.. 54

مدل فقدان. 60

فرضیه انباشت هویتی.. 61

هویت های نقش.... 61

مدل سپر و تاثیر کلی حمایت اجتماعی.. 62

مدل تاثیر مستقیم حمایت اجتماعی.. 63

مدل تاثیر غیرمستقیم یا فرضیه ضربه گیر. 64

مدل سلسله مراتب جبرانی.. 65

مدل تخصیص وظیفه. 65

مدل همچینی مناسب استرس و حمایت اجتماعی.. 66

مدل تخصیص کارکردی.. 68

مدل کمبود. 68

تئوری بانک حمایتی.. 69

تئوری کناره گیری از رابطه. 69

حلقه های درونی و بیرونی حمایت اجتماعی.. 70

تئوری انسجام اجتماعی.. 70

تئوری شبکه. 71

مدل حمایت اجتماعی ادراک شده 72

نظریه شبکه اجتماعی.. 74

نظریه ویس.... 78

نظریه مبادله اجتماعی.. 79

5-2- مروری بر پژوهش های انجام شده 80

1-5-2- پژوهش های انجام گرفته در ایران. 80

2-5-2- پژوهش های خارجی.. 87

6-2- چهارچوب نظری پژوهش 90

7-2- الگوی نظری پژوهش.... 92

8-2- سوال های پژوهش.... 93

9-2- فرضیه های پژوهش.... 94


۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۲ تیر ۹۹ ، ۰۰:۲۳
محمد دهقان